Garantie

Een garantie logo

Je hebt je product ontvangen. Monteert het daarna in je voertuig, vaartuig of gereedschap……… nog eens proberen…….. het werkt niet! In dat geval heb je waarschijnlijk te maken met een fabricage fout. Het blijven natuurlijk technische producten, gebaseerd op een chemische reactie. Dus ook al zijn onze merken en producten nog zo goed. Op al die duizenden producten, gaat er ook wel eens iets mis. Omdat onze merken staan voor de kwaliteit van hun producten, geven zij gelukkig gewoon fabrieksgarantie. Wil je meer weten over garanties? Hieronder staat alles wat je moet weten over garantie, de voorwaarden en onze procedure.

Hoe lang heb ik garantie?

2 jaar fabrieksgarantie
Op al onze merken en producten zit 2 jaar fabrieksgarantie. Maar er zijn uitzonderingen. Op de volgende producten wijkt de fabrieksgarantie af van de standaard:

6 maanden fabrieksgarantie
Producten voor onderstaande voertuigen hebben 6 maanden fabrieksgarantie:

  • Motorfiets
  • Scooter
  • Jetski
  • (Zit)maaier
  • Quat / SSV

4 jaar fabrieksgarantie
Alle lithium accu’s beschikken over maar liefst 4 jaar fabrieksgarantie

Wat valt er onder de fabrieksgarantie?

Is je accu stuk gegaan door een fabricage fout? Heeft de accu bijvoorbeeld een cel breuk, te weinig startvermogen bij een goede spanning of doet de accu bij binnenkomst al niets? Dan heb je te maken met een fabricage fout in de accu. Het kan iedereen een keer overkomen, zelfs bij gerenommeerde merken. Wij vinden dit net zo vervelend als jij. Daarom gaan wij er alles aan doen om je zo snel mogelijk te voorzien van een nieuw product. Meld jouw garantie aan via dit online garantie formulier

Wat wordt uitgesloten van garantie?

Als een garantie wordt afgekeurd is dat natuurlijk heel vervelend. Maar dat je product het niet meer doet, is lang niet altijd de schuld van het product zelf. Zo zijn er veel externe factoren die meespelen bij uitval. Heb je de accu te diep ontladen, door bijvoorbeeld je lichten aan te laten staan? of werkt je lader of dynamo niet naar behoren? Ook daardoor kan hij kapot gaan. Niet heel eerlijk als wij en de fabrikant vervolgens voor die kosten moeten opdraaien toch? Daarom vragen onze leveranciers altijd om het product te testen. Zo kunnen we de exacte oorzaak achterhalen. Garantie uitsluitingen maken we dus alleen als het niet de schuld van het product is, maar van omgevingsfactoren. Garantie wordt in ieder geval afgekeurd in de volgende gevallen:

  • Je hebt het product te diep ontladen (dit blijkt uit een te lage spanningswaarde en/of sulfatering)
  • Je gebruikt het product voor een andere toepassing als waar hij voor bedoeld is
  • Laadspanning van het laadsysteem is te hoog
    De accu zal heel warm worden en in sommige gevallen zelfs bol gaan staan. Door de warmte zal het water/ zuur in het product verdampen. Resultaat: je accu gaat kapot. Schaf een nieuwe lader of dynamo aan. Helaas waarschijnlijk ook een nieuwe accu, want je zult begrijpen dat wij niet hoeven op te draaien voor de wanprestatie van de lader.
  • Laadspanning van het laadsysteem is te laag
    Hierdoor wordt de accu nooit goed vol geladen en zal de accu dus te diep worden ontladen. Resultaat: je accu gaat kapot. Schaf een nieuwe lader of dynamo aan. Helaas waarschijnlijk ook een nieuwe accu, want je zult begrijpen dat wij niet hoeven op te draaien voor de wanprestatie van de lader.

Hoe dien ik mijn product in voor garantie?

Je hebt goed doorgelezen wanneer je accu in aanmerking komt voor garantie. Maar ook goed doorgelezen wat er is uitgesloten voor garantie. Je bent er zeker van dat jouw accu te maken heeft met een fabricagefout.
Vul hier het garantieformulier in.

  1. Vul het ordernummer en het e-mailadres in.
  2. Selecteer de producten en aantallen welke je wilt indienen voor garantie.
  3. Selecteer de garantie reden.
  4. Voeg een foto van het product en eventueel testrapport toe.
  5. Vul in het volgende veld aanvullende informatie in zoals het voltage, de toepassing en het probleem van de accu.
  6. Heb je al een nieuw product besteld? Vul dan je nieuwe ordernummer in.
  7. Selecteer het gewicht van je garantie pakket en verstuur de aanvraag. Let er op dat je het juiste gewicht selecteert. Weet je het gewicht van je product niet. Zoek deze dan op via onze website.
  8. Je garantie aanvraag is nu in behandeling. Wanneer de aanvraag is goedgekeurd, versturen we per e-mail een link om de aanvraag af te ronden.
  9. Selecteer je gewenste verzendmethode.
  10. Verstuur het pakket volgens de aangegeven verzend- en inpakinstructies.
VerzendmethodeTarieven
Verzenden via PostNL (0-10 kg)€ 7.95
Verzenden via PostNL (10-20 kg)€ 10.95
Verzenden via PostNL (20-30 kg)€ 12.95
Bestelling op laten halen door Accudeal (alle gewichten)€ 14.95
Retourneren in één van onze winkelsGRATIS

Hoe lang duurt een garantie aanvraag?

De fabrieksgarantie op je accu wordt verstrekt door onze leveranciers/ fabrikanten. Die willen je product dan ook graag eerst testen voordat ze het product zomaar goedkeuren voor garantie. De accu wordt bij binnenkomst getest, daarna volledig opgeladen met een lader en nog eens getest. Zo kunnen ze vaststellen of de klacht komt door een fout in de accu, of dat dit komt door externe factoren. Helaas ben je hierdoor je accu 5-10 werkdagen kwijt afhankelijk van de fabrikant. Na goedkeuring van de leverancier krijg je van ons een nieuwe accu toegestuurd.

Kan jij daar niet op wachten? Dat begrijpen wij. Bestel dan op onze site alvast een zelfde nieuwe accu. Vermeld bij je garantie aanvraag het ordernummer van je nieuwe bestelling. Zodra je garantie dan wordt goedgekeurd storten wij het geld van de nieuw aangeschafte accu retour.

Ik heb zo snel mogelijk een nieuwe accu nodig, wat nu?

Kan jij geen 5-10 dagen wachten op een nieuwe accu? Dat begrijpen wij. Bestel dan op onze site alvast een zelfde nieuwe accu. Vermeld bij je garantie aanvraag het ordernummer van je nieuwe bestelling. Zodra je garantie dan wordt goedgekeurd storten wij het geld van de nieuw aangeschafte accu retour.

Hoe verloopt de garantieprocedure?

  1. Je dient je garantie bij ons via ons online garantie formulier.
  2. Zodra jouw accu bij ons binnen sturen wij je product terug naar de fabrikant/distributeur welke je accu vervolgens onderzoeken. De producten moeten daar verschillende testen ondergaan om de oorzaak van het defect vast te kunnen stellen.
  3. Zodra er iets bekend is nemen we direct contact met je op.
    Is je garantie aanvraag goedgekeurd?
    Dan sturen we direct kosteloos een nieuwe accu toe.
    Wordt je garantieaanvraag afgekeurd?
    Dan kan je de accu binnen 14 dagen na de uitslag komen afhalen. We kunnen de afgekeurde accu ook terugsturen. Daar rekenen we dan wel gewoon €14,95 transport kosten voor. Is de accu niet binnen 14 dagen afgehaald zullen we de accu afvoeren naar een recycling bedrijf.
  4. Kan jij niet zo lang wachten omdat je zo snel mogelijk weer mobiel moet zijn? Dat snappen wij, bestel dan alvast een nieuwe accu op onze website (voordat je deze aanvraag indient) en vermeld bij de garantie aanvraag dat je al een nieuwe accu hebt gekocht met het nieuwe ordernummer. Terugbetalen bij goedkeur doen we alleen als de nieuwe accu ook bij ons is aangeschaft. Anders krijg je van ons een nieuw product toegestuurd.

Hoe verpak ik mijn accu als ik deze naar jullie opstuur?

De manier van verpakken hangt af van de verzendmethode die je hebt aangegeven in ons garantieformulier.

Verzenden via PostNL:

  1. Zodra de garantie aanvraag goedgekeurd is, ontvang je van ons een envelop met hierin gele plugjes en gevaren stickers.
  2. Zodra je de plugjes hebt ontvangen stop je deze in zijkant van de accu, terug in de ontluchtingsventielen.
  3. Stop de accu met de gele plugjes in stevige kartonnen omdoos.
  4. Fixeer de accu aan alle kanten met voldoende beschermend vulmateriaal (dus aan de onder, zijkanten en bovenkant).
  5. Stop het PDF garantieformulier dat je hebt gekregen na het aanmelden van je garantie bij je product in de doos, anders weten wij niet van wie de retour af komt.
  6. Tape de doos dicht en geef op de doos duidelijk aan wat de bovenzijde van de doos is. Schrijf er ook duidelijk bij dat het pakket breekbaar is (of doe dit met een sticker). 

LET OP: De accu mag absoluut niet verstuurd worden zonder gele plugjes. Als je jouw product niet inpakt volgens de bovenstaande voorwaarden zijn de transportrisico’s en eventuele schades voor jezelf.

Bestelling op laten halen door Accudeal:

  • Laat je je bestelling door ons ophalen en heb je jouw product zonder verpakking ontvangen? Dan mag je het product zonder omverpakking mee terug geven aan onze koerier. Vergeet niet het garantieformulier mee te geven.
  • Was jouw pakket bij aankomst voorzien van een verpakking? Houdt dan de volgende stappen aan:
  1. Zodra de garantie aanvraag goedgekeurd is, ontvang je van ons een envelop met hierin gele plugjes en gevaren stickers.
  2. Zodra je de plugjes hebt ontvangen stop je deze in zijkant van de accu, terug in de ontluchtingsventielen.
  3. Stop de accu met de gele plugjes in stevige kartonnen omdoos.
  4. Fixeer de accu aan alle kanten met voldoende beschermend vulmateriaal (dus aan de onder, zijkanten en bovenkant).
  5. Stop het PDF garantieformulier dat je hebt gekregen na het aanmelden van je garantie bij je product in de doos, anders weten wij niet van wie de retour af komt.
  6. Tape de doos dicht en geef op de doos duidelijk aan wat de bovenzijde van de doos is. Schrijf er ook duidelijk bij dat het pakket breekbaar is (of doe dit met een sticker). 

LET OP: De accu mag absoluut niet verstuurd worden zonder gele plugjes. Als je jouw product niet inpakt volgens de bovenstaande voorwaarden zijn de transportrisico’s en eventuele schades voor jezelf.

Inleveren in één van onze winkels:

  1. Download het PDF garantieformulier die je krijgt na het invullen van ons online garantieformulier en breng deze samen met het product langs in één van onze winkels.