Garantie

Een garantie logo

Je hebt je product ontvangen. Monteert het daarna in je voertuig, vaartuig of gereedschap……… nog eens proberen…….. het werkt niet! In dat geval heb je waarschijnlijk te maken met een fabricage fout. Het blijven natuurlijk technische producten, gebaseerd op een chemische reactie. Dus ook al zijn onze merken en producten nog zo goed. Op al die duizenden producten, gaat er ook wel eens iets mis. Omdat onze merken staan voor de kwaliteit van hun producten, geven zij gelukkig gewoon fabrieksgarantie. Wil je meer weten over garanties? Hieronder staat alles wat je moet weten over garantie, de voorwaarden en onze procedure.

Hoe lang heb ik garantie?

2 jaar fabrieksgarantie
Op al onze merken en producten zit 2 jaar fabrieksgarantie. Maar er zijn uitzonderingen. Op de volgende producten wijkt de fabrieksgarantie af van de standaard:

6 maanden fabrieksgarantie
Producten voor onderstaande voertuigen hebben 6 maanden fabrieksgarantie:

  • Motorfiets
  • Scooter
  • Jetski
  • (Zit)maaier
  • Quat / SSV

4 jaar fabrieksgarantie
Alle lithium accu’s beschikken over maar liefst 4 jaar fabrieksgarantie

Wat valt er onder de fabrieksgarantie?

Is je accu stuk gegaan door een fabricage fout? Heeft de accu bijvoorbeeld een cel breuk, te weinig startvermogen bij een goede spanning of doet de accu bij binnenkomst al niets? Dan heb je te maken met een fabricage fout in de accu. Het kan iedereen een keer overkomen, zelfs bij gerenommeerde merken. Wij vinden dit net zo vervelend als jij. Daarom gaan wij er alles aan doen om je zo snel mogelijk te voorzien van een nieuw product.

Wat wordt uitgesloten van garantie?

Als een garantie wordt afgekeurd is dat natuurlijk heel vervelend. Maar dat je product het niet meer doet, is lang niet altijd de schuld van het product zelf. Zo zijn er veel externe factoren die meespelen bij uitval. Heb je de accu te diep ontladen, door bijvoorbeeld je lichten aan te laten staan? of werkt je lader of dynamo niet naar behoren? Ook daardoor kan hij kapot gaan. Niet heel eerlijk als wij en de fabrikant vervolgens voor die kosten moeten opdraaien toch? Daarom vragen onze leveranciers altijd om het product te testen. Zo kunnen we de exacte oorzaak achterhalen. Garantie uitsluitingen maken we dus alleen als het niet de schuld van het product is, maar van omgevingsfactoren. Garantie wordt in ieder geval afgekeurd in de volgende gevallen:

  • Je hebt het product te diep ontladen (dit blijkt uit een te lage spanningswaarde en/of sulfatering)
  • Je gebruikt het product voor een andere toepassing als waar hij voor bedoeld is
  • Laadspanning van het laadsysteem is te hoog
    De accu zal heel warm worden en in sommige gevallen zelfs bol gaan staan. Door de warmte zal het water/ zuur in het product verdampen. Resultaat: je accu gaat kapot. Schaf een nieuwe lader of dynamo aan. Helaas waarschijnlijk ook een nieuwe accu, want je zult begrijpen dat wij niet hoeven op te draaien voor de wanprestatie van de lader.
  • Laadspanning van het laadsysteem is te laag
    Hierdoor wordt de accu nooit goed vol geladen en zal de accu dus te diep worden ontladen. Resultaat: je accu gaat kapot. Schaf een nieuwe lader of dynamo aan. Helaas waarschijnlijk ook een nieuwe accu, want je zult begrijpen dat wij niet hoeven op te draaien voor de wanprestatie van de lader.

Hoe dien ik mijn product in voor garantie?

Je hebt goed doorgelezen wanneer je accu in aanmerking komt voor garantie. Maar ook goed doorgelezen wat er is uitgesloten voor garantie. Je bent er zeker van dat jouw accu te maken heeft met een fabricagefout. Dan kan je je garantie aanvraag starten door een e-mail te sturen naar info@accudeal.nl met het onderwerp: Garantieaanvraag + je ordernummer #
Vermeld vervolgens in de e-mail de volgende gegevens:

  • Ordernummer #
  • Artikelcode:
  • Omschrijving klacht
  • Nieuwe ordernummer (indien je direct een nieuwe accu hebt besteld)

Wij zullen je aanvraag zo snel mogelijk in behandeling nemen en de verdere procedure toesturen.  Het is mogelijk dat we je wat aanvullende informatie vragen indien nodig.

Hoe lang duurt een garantie aanvraag?

De fabrieksgarantie op je accu wordt verstrekt door onze leveranciers/ fabrikanten. Die willen je product dan ook graag eerst testen voordat ze het product zomaar goedkeuren voor garantie. De accu wordt bij binnenkomst getest, daarna volledig opgeladen met een lader en nog eens getest. Zo kunnen ze vaststellen of de klacht komt door een fout in de accu, of dat dit komt door externe factoren. Helaas ben je hierdoor je accu 3-10 werkdagen kwijt afhankelijk van de fabrikant. Na goedkeuring van de leverancier krijg je van ons een nieuwe accu toegestuurd.

Kan jij daar niet op wachten? Dat begrijpen wij. Bestel dan op onze site alvast een zelfde nieuwe accu. Vermeld bij je garantie aanvraag het ordernummer van je nieuwe bestelling. Zodra je garantie dan wordt goedgekeurd storten wij het geld van de nieuw aangeschafte accu retour.

Ik heb zo snel mogelijk een nieuwe accu nodig, wat nu?

Kan jij geen 3-10 dagen wachten op een nieuwe accu? Dat begrijpen wij. Bestel dan op onze site alvast een zelfde nieuwe accu. Vermeld bij je garantie aanvraag het ordernummer van je nieuwe bestelling. Zodra je garantie dan wordt goedgekeurd storten wij het geld van de nieuw aangeschafte accu retour.

Hoe verloopt de garantieprocedure?

  1. Je dient je garantie bij ons in per e-mail.
  2. Je bent er zelf voor verantwoordelijk dat het product heel bij ons komt. Dat kan je doen door het zelf af te geven of door het product in te pakken en op te sturen naar volgend adres:
    JBE Batteries B.V.
    Innsbruckweg 198
    3047AH Rotterdam
    LET OP: Accu’s zijn schade gevoelige producten en bevatten gevaarlijke stoffen. Stuur accu’s dan ook alleen terug volgens onze verpakkingsvoorschriften. Je bent zelf verantwoordelijk voor het juist verpakken.
  3. Zodra jouw accu bij ons binnen is testen we de accu. Na het testen zetten we de accu een nacht aan de lader en testen we hem opnieuw. Soms is dit goed genoeg om direct uitslag te kunnen geven, soms niet.
  4. Bij twijfel zullen we de accu terugsturen naar de leverancier/fabrikant voor een uitgebreide capaciteitstest. Zij zullen dan uitsluitsel geven of je garantie is goedgekeurd of afgekeurd op basis van de testresultaten.
  5. Zodra er iets bekend is nemen we direct contact met je op.
    Is je garantie aanvraag goedgekeurd?
    Dan sturen we direct kosteloos een nieuwe accu toe.
    Wordt je garantieaanvraag afgekeurd?
    Dan kan je de accu binnen 14 dagen na de uitslag komen afhalen. We kunnen de afgekeurde accu ook terugsturen. Daar rekenen we dan wel gewoon €12,95 transport kosten voor. Is de accu niet binnen 14 dagen afgehaald zullen we de accu afvoeren naar een recycling bedrijf.
  6. Geen tijd om deze hele procedure af te wachten? Dat begrijpen wij. Bestel dan vast een nieuwe accu online en vermeld bij je garantie aanvraag het ordernummer van je nieuwe bestelling. Als je aanvraag is goedgekeurd betalen we je het geld van de nieuwe accu terug. Terugbetalen bij goedkeur doen we alleen als de nieuwe accu ook bij ons is aangeschaft. Anders krijg je van ons een nieuw product toegestuurd.

Hoe verpak ik mijn accu als ik deze naar jullie opstuur?

Wanneer je je accu opstuurt voor garantie is het belangrijk en noodzakelijk dat je dit op de juiste manier verpakt. Accu’s bevatten namelijk gevaarlijke stoffen. De meeste accu’s bevatten namelijk zuur. Als de accu niet op de juiste manier verpakt wordt kan dit gevaarlijk zijn voor jezelf, de chauffeur die hem vervoert en voor onze medewerkers. Zodra je garantieaanvraag bij ons bekend is sturen we je per post een envelop met plug(jes) voor in de accu. In de bijlage bevinden zich instructies waar de plug(jes) in moeten en hoe je de accu dient te verpakken. Stuur de accu niet op zonder de door ons opgestuurde plugjes. Voor een geschikte doos en opvulmateriaal dien je zelf te zorgen. Je bent er zelf voor verantwoordelijk dat de accu heel bij ons aankomt. Volg deze instructies dus goed!